Komunikat o błędzie

Notice: Undefined offset: 1 w counter_get_browser() (linia 70 z /var/www/vhosts/solidarnosc/solidarnosc.uni.lodz.pl/htdocs/modules/counter/counter.lib.inc).

Na dobry początek roku akademickiego – wycieczka!

W naszym Związku zapanowało ostatnio ożywienie turystyczne. Zawdzięczamy je inicjatywie kilku osób, zwłaszcza kol. Moniki Starzomskiej i kol. Zbigniewa Głuszczaka oraz koordynacji ich działań przez kol. Basię Szpigiel. Końcówce roku akademickiego towarzyszyła czerwcowa wycieczka do wrocławskiego Afrykarium. Powakacyjny powrót do codzienności zaczęliśmy niecodziennie – weekendową wycieczką  w dolinę Pilicy, gdzie spędziliśmy piękne 2 dni – 5 i 6 września. W sobotnie przedpołudnie zapoznawaliśmy się z otuliną Pilicy. Spacerowaliśmy nad Zalewem Sulejowskim i po rezerwacie  Niebieskie Źródła, a także zwiedziliśmy bardzo interesujący Skansen Rzeki Pilicy w Tomaszowie, korzystając przy tym z unikalnej wiedzy naszych Kolegów, Zbigniewa Głuszczaka i Roberta Wilusia.

Po obiedzie w malowniczym dworku w Spale pojechaliśmy z fasonem turystycznymi powozami do pobliskiej Konewki, gdzie zwiedziliśmy kompleks niemieckich bunkrów (http://www.bunkierkonewka.eu/), zamienionych przez łódzkich pasjonatów  historii, państwa Małgorzatę i Juliusza Szymańskich, w miejsce bardzo ciekawie potraktowanej historii techniki militarnej i jednocześnie bardzo interesujące muzeum historyczne. Zobaczyliśmy, że dzięki pasji i pomysłowości  Twórców miejsce to cieszy się popularnością nie tylko wśród Polaków. Wieczór spędziliśmy z Gospodarzami przy ognisku na terenie muzeum. Okazało się, że z niektórymi spośród nas łączą ich od lat przyjazne więzi. Kontynuowaliśmy integrację w gościnnej Terenowej Stacji Przyrodniczej UŁ w Spale, gdzie spędziliśmy noc  dzięki życzliwości Władz Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska.

Rankiem wyruszyliśmy na spływ kajakowy przepiękną, malowniczą Pilicą do Inowłodza. Ostatnim akcentem spływu było obejrzenie z niezwykłej perspektywy, bo  z rzeki, słynnego kościoła pw. Św. Idziego, jednej z najstarszych budowli romańskich w Polsce. Wrażenia niezapomniane, polecamy wszystkim! Potem jeszcze spacer do zabytkowego kościoła i zrekonstruowanego zamku Kazimierza Wielkiego. Podobno w Łodzi w tym czasie lał deszcz, my jednak cieszyliśmy się piękną, słoneczną pogodą.

Bardzo dziękujemy Organizatorom - i prosimy o więcej! Zachęcamy Koleżanki i Kolegów do uczestnictwa w następnych wyprawach. Naprawdę warto!

Alicja Skalska

Zdjęcia autorstwa Zbigniewa Głuszczaka, Roberta Wilusia i innych uczestników wycieczki już wkrótce na stronie internetowej.